مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-17اقتصادي

دانستی های تأمین اجتماعی| در آستانه «بازنشستگی» بیمه بیکاری نگیرید!


بیمه بیکاری، یکی از آن حمایت هایی است که سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان خود می کند اما باید برخی از نکته های این موضوع مهم را بدانید.

- گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس؛ بیمه بیکاری، یکی از آن حمایت هایی است که سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان خود می کند، این بیمه زمانی به کارگر تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از کار بیکار شده و آماده به کار باشد.

به همین منظور با بیکار شدن کارگر از کار، در صورت معرفی از سوی وزارت کار و دارا بودن شرایط قانونی در سوابق بیمه ای، از حمایت های بیمه بیکاری برخوردار خواهد شد.

یکی از طیف های مهم در موضوع بیمه بیکاری، کارگران فصلی هستند که اگر در اثنای کار این کارگران اخراج شوند، درصورتی که بیکاری آن ها بدون اراده باشد مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

 با این شیوه بیمه بیکاری بگیرید پس از آنکه اعلام پایان کار از سوی کارگاه محل فعالیت به کارگر اعلام شد باید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری حداکثر تا 30 روز از زمان اعلام بیکاری، موضوع را به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل زندگی خود اطلاع دهد، در این بین باید توجه داشته باشد که باید آمادگی خود برای اشتغال به یک کار تخصصی مدنظر و یا فعالیت های مشابه را نیز می تواند همانجا اعلام کند تا بتوانید وارد یک شغل جدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانستی های تأمین اجتماعی| در آستانه «بازنشستگی» بیمه بیکاری نگیرید!

دانستی های تأمین اجتماعی| در آستانه «بازنشستگی» بیمه بیکاری نگیرید!